سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس دانش را بطلبد برای اینکه با دانشمندان همراه شود یا با نادانان بستیزد یا مردم را متوجه خود کند، خداوند او را داخل آتش گرداند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
مطالب مفید و خواندنی
 
راهنمای خرید موکت

راهنمای خرید موکت

خیلی از مردم، همه یا بخشی از کف خانه هایشان را با فرش یا موکت می پوشانند اما اغلب، هنگامی که به قصد خرید موکت راهی بازار می شوند، نمیدانند ویژگی های موکت خوب و مرغوب چیست و مجبورند پس از کلی سرگردانی و اتلاف وقت، بدون حصول اطمینان کامل از انتخاب اقدام نمایند.
اگر قصد خرید موکت دارید، توجه به نکات پی آمده ممکن است مفید باشد:
ابتدا مشخص کنید موکت را برای چه مکانی میخواهید، قرار است چقدر هزینه کنید و برای نظافت آن چقدر حوصله دارید.


نکات مهم درباره موکت


موکت نباید انبار مانده دارای شوره و کپک و تا خوردگی باشد و موکت قبل از نصب نباید بوی ناخوشایند بدهد. هیچ رد تا خوردگی بر اثر گذشت زمان برطرف نمی شود.ضخامت آن باید یک دست باشد.
نیازی نیست تمام سطح زیر موکت را چسب بزنید.
توجه فرمایید گاز چسب و حلال آن که بنزین است بسیار برای تنفس خطرناک بوده و احتمال آتش سوزی بسیار بالا است. حتی شمعک سماور و آب گرمکن هم می تواند خطر جدی ایجاد کند. گاز بنزین می تواند توسط یک جرقه اف اف مشتعل شود. پنجره ها را باز و ازفیوز برق را خاموش کنید، اتومات یخچال هم خطر ساز خواهد بود. علایم مصمومیت خنده یا حرف زدن با صدای بلند، تهوع، سرگیجه و غش است؛ بلافاصله فرد مسموم شده را به هوای آزاد ببرید و راه تنفس او را باز نگه دارید و با اورژانس تماس بگیرید. اگر به هوش است با خوراندن دوغ یا شیر می توانید کمک کنید.
اگر خود شما احساس بد کردید بلافاصله دیگران را مطلع کنید و اگر تنها هستید فریاد بزنید تا همسایه مطلع شود و خود را به هوای تازه برسانید،بهتر است هنگام کار تنها نباشید.
موکت های قدیمی معروف به کبریتی، کفپوشی ارزان اما کم پشت و حتی زبر، با امکان شست و شوی سریع و راحت محسوب می شوند.
موکت های مخمل اگر در جاهای پرتردد نصب شوند، زودتر پاخورده و کوبیده می شوند.
بافت های فشرده با پرزهای بلند برای اماکن پرتردد مناسب تر هستند. موکت های بلندبافت با پرزهای بلند و نرم که انواع ساده و طرحدار دارند، برای نشستن نرم تر، برای قدم برداشتن راحت تر و برای جاهای سرد گرم ترند و برای کسانی که استعداد یا ابتلا به پا درد دارند، انتخابی خوب به شمار میروند؛ هرچند تمیز نگاه داشتنشان سخت تر است.
ریخته ریزها، به خصوص مو، روی رنگ های روشن زودتر و بیشتر به چشم می آید. رنگ های تیره هم اثر نشستن غبار خاک را بیشتر نمایان میکنند.
طرحهای برجسته شکیل تر و زیباتر است، اما جاروکشی و تمیز نگه داشتنشان برخلاف موکت های تخت و کم پشت سخت تر است.


قبل از خرید موکت ، پشت موکت را نیز از نظر کیفیت مواد یا نوع گره بررسی کنید.

هر چه گره ها نزدیکتر و تراکم و فشردگی بافت بیشتر باشد،استحکام موکت بیشتر است.
تقلب در برندهای مشهور بیشتر است. این اجناس را از نمایندگی بخرید تا جای کالای اصلی، جنس تقلبی با مواد نامرغوب نخریده باشید.

 حواستان باشد حتما مدت و معیار گارانتی و خدمات حین ضمانت را نیز بپرسید و در نظر بگیرید. هنگام نصب دقت کنید که جهت خواب همه قطعات به یک طرف باشد. و گل ورودی اتاق ها همخوانی با فضای عمومی داشته باشد.

راهنمای خرید موکتاگر فرزندانی در سنین کودکی دارید، موکتی بخرید که علاوه بر نرمی )برای افزایش ایمنی کودک در زمین خوردن(، غبار و پرزی کمتر داشته باشد و به راحتی شسته شود.. رنگ های شاد برای اتاق کودک بهتر است، اما آنها بنا به سنشان ریخت و پاش بیشتری دارند و به همین دلیل لکه ها روی موکت زودتر نمایان میشود. به خاطر حفظ ایمنی فضای روبه روی شومینه و وسایل آتش زا را تا شعاع یک و نیم متری موکت ننمایید.

خشکشویی موکت در منزل تهران

در طبقات بالای آپارتمان ها، موکت پرز بلند بخرید تا صدای جست و خیز کودکان و افتادن اشیا باعث شکایت مداوم همسایگان طبقه زیرین نشود. این صداها در طبقات زیر بلندتر و آزاردهنده تر به نظر می رسد. اتاق های کوچک را با موکت های تکرنگ بپوشانید تا بزرگتر جلوه کند، اما جلوه زیبایی برای اتاق های بزرگ با موکت های طرحدار بیشتر است که نقوش چند رنگ و متنوع دارند موکت ها در رنگ ها، طرح ها و بافت های متنوع تولید میشوند. موکت بهتر است از الیاف طبیعی تهیه شده باشد. موکت روی موزائیک چسبانده می شود. البته عده ای کف را سیمان لیسه ای میکشند و بعد موکت را اجرا می کنند و همین سبب می شود که ظرف مدت کوتاهی موکت از کف جدا شود.

مگر اینکه کف سیمانی ماله کشی پروانه ای شده باشد. موکتهای فرش نمایی از ابعاد کوچک تا اندازه یک قالی 12 متر مربعی وجود دارند که لَخت بوده و نمی چسبانند که مانند قالیچه استفاده می شوند.

مراکز شستشوی تشک خوشخواب در تهران

 

مشکلات استفاده از موکت

از جمله معایب موکت آن است که در مقابل حرارت و رطوبت مقاوم نیست. از دیگر معایب آن آتش زا بودن آن است. اما لازم به ذکر است که این کف پوش هیچ سر و صدایی ندارد. معمولاً از موکت به دلیل جذب آب و رطوبت در سرویس ها استفاده نمیشود. پس از یک سال بین 20 تا 30 درصد حجم آن غبار و کرک ها اشغال میکند. اگر پِت یا حیوان خانگی داشته باشید که کلا بهداشت خانه با وجود موکت زیر سئوال خواهد رفت )به جای نگهداری حیوانات در خانه در طبیعت محیطی امن و سالم برای حیوانات مهیا کنیم(.

رفوگری فرش در تهران

شستشوی تشک خوشخواب در تهران

قالیشویی آنلاین در تهران

شستشوی مبل در منزل تهران

شستشوی موکت در منزل تهران

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط مطالب مفید و خواندنی 97/2/1:: 8:1 عصر     |     () نظر
درباره
صفحه‌های دیگر
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها